If-Koubou

5 Kätevä Windows 8 / 8.1 Registry Tweaks

5 Kätevä Windows 8 / 8.1 Registry Tweaks (Windows 8)

Windows 8 ja 8.1 ovat kiistanalaisia, koska ne ovat muuttaneet tapaa, jolla Windows on pohjimmiltaan työskennellyt ja jokaisen seuraavan julkaisun jälkeen. Esimerkiksi Windows 8.1: n käyttäjät voivat käynnistää suoraan työpöydälle, mutta sinun oli itse itse muutettava tätä asetusta manuaalisesti.

Seuraavassa päivityksessä, joka pian kutsutaan nimellä Windows 8.1 Update 1, kaikki kosketuksettomat laitteet käynnistyvät automaattisesti työpöydälle. He myös tulevat lisäämällä virtapainiketta aloitusnäyttöön, joten sinun ei tarvitse enää mennä Charms-valikkoon. Joka tapauksessa se on vain suuri maapallo kahdesta maailmasta ja se muuttuu jokaisen julkaisun myötä, mikä varmasti sekoittaa ja ärsyttää enemmän ihmisiä.

Joka tapauksessa, jos käytät Windows 8: ta, tässä on joitain hyödyllisiä rekisterinmuutoksia, joita olen käyttänyt jo jonkin aikaa, jotka ovat tehneet OS: n kestävämmän. Olin aiemmin kirjoittanut noin 10 rekisterimerkintää Windows 8: sta, mutta löydän ne, jotka ovat hyödyllisiä päivittäin. Jos sinulla on joitain omia rekisterien tweakseja, jotka haluat jakaa, voit lähettää ne kommentteihin! Huomaa myös, että tietokoneen on käynnistettävä uudelleen jokaisen rekisterin muokkaamisen jälkeen, jotta ne toimisivat.

Tehtäväpalkki - Kertakohtaiset napsautukset staattisissa ohjelmissa

Oletusarvoisesti, jos sinulla on tehtäväpalkissa pinottu ohjelma, klikkaamalla sitä tuo esiin esikatseluikkunan, jossa näet kaikki avoimet ikkunat.

Yllä olevassa esimerkissä minulla on kolme Explorer-ikkunaa, ja kun napsautan tehtäväpalkin kuvaketta, näet näiden kolmen ikkunan esikatselut. Sitten minun täytyy napsauttaa yhtä niistä avaamaan kyseinen ikkuna. Olen aina löytänyt tämän täysin hyödytön. Kyllä, se on hieno näköinen ja kaikki, mutta se ei todellakaan ole niin tehokasta.

Sen sijaan voit tehdä pienen rekisterin muokkauksen, joka yksinkertaisesti kiertää sinut läpi kaikki avoimet ikkunat, kun napsautat sitä! Voit silti ohjata hiiren kuvakkeen päälle ja saada esikatselun kaikista avoimista ikkunoista ja napsauttaa haluamaasi, mutta nipistämällä voit vain napsauttaa kuvaketta ja siirtyä nopeasti haluamaasi ikkunaan lataamatta esikatselua. . Tässä on tweak:

Windowsin rekisterinmuokkausversio 5.00
; Yksittäisklikkausten käyttäytymisen muuttaminen tehtäväpalkissa Windows 8: ssa
[HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer \ Advanced]
”LastActiveClick” = dword: 00000001

Voit joko siirtyä rekisteriin käsin ja lisätä sen siellä tai voit avata Muistio ja kopioida ja liittää yllä oleva koodi uuteen tiedostoon. Lue edellinen viesti, kun lisäät joitain vaihtoehtoja Windows 8: n kontekstivalikkoon ohjeet rekisteritiedoston luomiseen ja suorittamiseen Notes-muistilla.

Lisää levyn uudelleenjärjestäminen kontekstivalikkoon

Käynnissäni levyn puhdistaminen melko usein tietokoneellani ja olen havainnut sen ärsyttävän etsiä sitä aina, kun haluan käyttää sitä. Voit lisätä kontekstivalikon vaihtoehdon niin, että kun napsautat hiiren kakkospainikkeella levyasemaa Windows 8 / 8.1: ssa, saat myös levyn puhdistuksen vaihtoehdon.

Tässä on koodi, joka lisää rekisterin avaimet toimimaan.

Windowsin rekisterinmuokkausversio 5.00
; Lisää "Disk Cleanup" -vaihtoehdon Drive Context Menu ...
[HKEY_CLASSES_ROOT \ Drive \ shell \ Levyn uudelleenjärjestäminen]
”Ikoni” =”cleanmgr.exe”
[HKEY_CLASSES_ROOT \ Drive \ shell \ Levyn uudelleenjärjestäminen \ komento]
@ = "Cleanmgr.exe / d% 1"

Vikasietotilan kontekstivalikko

Tarvitsetko käynnistää Windows 8: n turvalliseen tilaan? Olin kirjoittanut koko viestin tästä aiheesta, koska se on kuninkaallinen kipu päästäksesi turvalliseen tilaan Windows 8: ssä. Sinun on joko käytettävä msconfigia, paina SHIFT-näppäintä samalla kun napsautat Käynnistä uudelleen viehätyspalkissa tai käytä järjestelmän palautuslevyä.

Mitä jos voisit lisätä turvallisen tilan vaihtoehtojen napsauttamalla pikavalikosta, kuten alla:

Onneksi kahdeksan foorumissa olevat geniitit ovat kirjoittaneet rekisterimerkinnän joidenkin komentotiedostojen avulla, jotka antavat tämän mahtavaa vaihtoehtoa Windows 8: lle ja Windows 8.1: lle. Heillä on täydet ohjeet skriptien asentamisesta ja voit ladata reg-tiedoston suoraan heidän sivuiltaan. Ehdottomasti on tehnyt käynnistämisen turvallisessa tilassa paljon kätevämpää minulle.

Lisää ylätason verkkotunnukset IE: n automaattiseen hakuun

Internet Explorer 11: ssä Windows 8: ssa on mukava ominaisuus, jossa se antaa sinulle ehdotuksia sivustoille kirjoittaessasi. Jos kirjoitan esimerkiksi "mi", saan tämän luettelon:

Tulokset huomaavat .com- ja .net-verkkotunnuksia. Oletuksena on neljä aluetta, jotka on asetettu vastaamaan: .com, .net, .org ja .edu. Voit kuitenkin lisätä tähän luetteloon lisää, jos haluat. Oletetaan, että työskentelet hallitukselle tai asuu Yhdistyneessä kuningaskunnassa tai toisessa maassa ja haluat lisätä sen ehdotusluetteloon, sinun on vain suoritettava alla oleva rekisterikoodi.

Windowsin rekisterinmuokkausversio 5.00
; = Lisää ylimääräisiä URL-osoitteita Internet Explorerin automaattisiin url-hakuihin ==
[HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main \ UrlTemplate]
”5” =”www.% S.gov”
”6” =”www.% S.mil”
”7” =”www.% S.co.uk”
”8” =”www.% S.be”
”9” =”www.% S.de”
”10” =”www.% S.nl”

Voit muokata näitä arvoja haluamaasi tavalla, kuten .in Intiassa jne. Voit myös lisätä niin monta tai muutama kuin haluat. Varmista, että se alkaa klo 5 ja menee ylöspäin.

Poista oletus Windows-kirjastot

Toinen kaksoiskappale, jota teen aina Windows 8 -järjestelmissäni, poistaa kaikki kyseiset oletuskansiohakemistot Explorerissa. Minulla on omat kansani sisällön järjestämiseen ja siksi älä käytä niitä.

Jälleen, kaverit kahdeksassa foorumissa ovat keksineet reg-tiedoston poistaa kaikki nämä kansiot järjestelmästäsi niin, että sinulla on puhdas Explorer-ikkunat, kuten tämä:

Jos pidät työpöydästä, joka yleensä kuuluu suosikkeihin, niin yleensä poista se myös vaikka käytän sitä. Nyt sen sijaan, että minulla olisi joukko kansioita, joita en koskaan klikkaa, minulla on vain minun luettelo kiintolevyistä ja ulkoisista laitteista. Paljon puhtaampaa!

Joten nämä ovat pari nopeaa rekisterin tweaks for Windows 8 ja Windows 8.1, joka toivottavasti tekee sinusta hieman tuottavamman kanssa käyttöjärjestelmä. Jos sinulla on joitain omia vinkkejä, kerro meille kommentit. Nauttia!